ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΉΤΩΝ ΤΟΥ Ο.Σ.ΚΙΛKIΣ

18-19 / 01 / 20: Ο Ο.Σ. ΚΙΛΚΙΣ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ

Το σαββατοκύριακο 18 & 19 Ιανουαρίου 2020 ο Ο.Σ. Κιλκίς πραγματοποίησε εξόρμηση στην πόλη της Ξάνθης και στον ποταμό Νέστο με τη συμμετοχή 35 μελών και φίλων του. Στα πλαίσια της εξόρμησης πραγματοποιήθηκε επίσης και η κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου.
To Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020, με την άφιξη μας στην πόλη της Ξάνθης, επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο, έχοντας την ευκαιρία να μας ξεναγήσει ο εξαιρετικός υπεύθυνος του Μουσείου, κ. Ξανθόπουλος Πασχάλης, ο οποίος μας περιήγησε στα στενά σοκάκια της Παλιάς Πόλης όπου θαυμάσαμε τα αρχοντικά και το Λαογραφικό Μουσείο που στεγάζεται στην παλιά οικία Κουγιουμτζόγλου.  Επισκεφτήκαμε, κατόπιν, το Σπίτι της Σκιάς και μείναμε εκστασιαμένοι από την υπέροχη δουλειά του κ. Τριαντάφυλλου που ήταν πραγματικά κάτι το διαφορετικό. Γνωρίσαμε την Ξάνθη, τριγυρίσαμε στα στενά της, επισκεφτήκαμε το Παζάρι. Το βράδυ γευματίσαμε, όλοι μαζί, στο εστατόριο "Ξανθίππη" με την υπέροχη θέα, όπου κόψαμε και την Πρωτοχρονιάτικη Πίτα του Συλλόγου, με τυχερή το μέλος μας, Βαρελά Μάγδα.
Την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020, πραγματοποιήσαμε πεζοπορία στο μονοπάτι που κινείται δίπλα στον ποταμό Νέστο, χαραγμένο από το 1895, με την εξαιρετική θέα στον Νέστο και στους μαιάνδρους που σχηματίζει στην πορεία του. Η φύση ήταν εκπληκτική και όλοι μείναμε ενθουσιασμένοι. Η εξόρμηση "έκλεισε" με φαγητό σε ταβέρνα της περιοχής. Ο καιρός ήταν εξαιρετικός - είχε μόνο αρκετό κρύο - και στάθηκε σύμμαχος στην εξόρμηση μας.

17/11/19: Ο Ο.Σ. ΚΙΛΚΙΣ ΣΤΟ ΠΑΪΚΟ (κορυφ. Γκόλα Τσούκα 1.650μ.)

Την Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019 ο Ο.Σ. Κιλκίς πραγματοποίησε ημερήσια εξόρμηση στο Πάικο, με τη συμμετοχή 12 μελών και φίλων του. Η ανάβαση ξεκίνησε από τη διασταύρωση για τη δασική θέση "Βαλεόρβο" στα 1.040μ. Η πορεία για την κορυφή  Γκόλα Τσούκα (1.650μ.) έγινε σε σηματοδοτημένο μονοπάτι, μέσα στο δασικό όγκο του Πάικου και διήρκησε 2,5 ώρες περίπου. Στην κορυφή συναντηθήκαμε με μέλη του Σ.Ε.Ο. Κοζάνης που ακολούθησαν διαφορετικό μονοπάτι. Η ομίχλη που επικρατούσε στην κορυφή, δεν μας επέτρεψε να χαρούμε τη θέα στη γύρω περιοχή. Η επιστροφή έγινε από το ίδιο μονοπάτι. Η φθινοπωρινή φύση του Πάικου μας αποζημίωσε με τις καταπληκτικές εικόνες και τα διαφορετικά χρώματα. Η εξόρμηση "έκλεισε" με καφέ στην κεντρική πλατεία της Γουμένισσας.

2 - 3 / 11 /19: Ο Ο.Σ. ΚΙΛΚΙΣ ΣΤΑ ΑΓΡΑΦΑ (κορ. Βουτσικάκι 2.154μ.)

Το σαββατοκύριακο 2 & 3 Νοεμβρίου 2019, ο Ο.Σ. Κιλκίς πραγματοποίησε προγραμματισμένη εξόρμηση στα Άγραφα, στην περιοχή της λίμνης Πλαστήρα, με διανυκτέρευση στο Ορειβατικό καταφύγιο Αγράφων. Στην εξόρμηση συμμετείχαν 10 μέλη και φίλοι του Συλλόγου. Το πρωί του Σαββάτου επισκεφτήκαμε το φράγμα της λίμνης, κατόπιν την Ι.Μ. Παναγίας Πελεκητής, μετά το χωριό Καρίτσα και καταλήξαμε στο καταφύγιο Αγράφων στα 1.500μ. Το καταφύγιο βρίσκεται σε εξαιρετική θέση, με θέα τη λίμνη Πλαστήρα και τη γύρω περιοχή. Την Κυριακή, ξεκινήσαμε νωρίς την ανάβαση και μετά από 3 -3,5 ώρες φτάσαμε στην κορυφή Βουτσικάκι στα 2.154μ. Ο καιρός ήταν νεφελώδης και ομιχλώδης καθώς ανεβαίναμε αλλά μας έκανε τελικά το χατίρι και καθάρισε, προσφέροντας μας άπλετη θέα στη λίμνη και στη γύρω περιοχή. Αφού παραμείναμε για 1,5 ώρα περίπου στην κορυφή, επιστρέψαμε στο καταφύγιο για ανασύνταξη και επιστροφή. Περάσαμε όλοι καταπληκτικά, ήταν ένα "γεμάτο" σαββατοκύριακο". Ευχαριστούμε θερμά τη διεύθυνση του καταφυγίου για άψογη, ζεστή φιλοξενία που μας πρόσφερε.

12 -13 /10 / 19: Ο Ο.Σ. ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ

Το σαββατοκύριακο 12 & 13 Οκτωβρίου 2019, ο Ο.Σ. Κιλκίς πραγματοποίησε εξόρμηση στον Όλυμπο με τη συμμετοχή 16 μελών και φίλων του. Η διανυκτέρευση πραγματοποιήθηκε στο καταφύγιο "Χρ.Κάκαλος" στα 2.650μ. αλλά και σε αντίσκηνα έξω από το καταφύγιο. Το Σάββατο πραγματοποιήθηκε η ανάβαση από τη θέση Γκορτσιά (1.100μ.) μέχρι το καταφύγιο στα 2.650μ. Την Κυριακή πραγματοποιήθηκε ανάβαση στην κορυφή Μύτικας στα 2.918μ. από την "Κακόσκαλα" και η κατάβαση από το "Λούκι", με συνολική διάρκεια τις 4 ώρες περίπου. Ο εξαιρετικός καιρός βοήθησε και επέτρεψε να ευχαριστηθούν όλοι την πορεία, την παραμονή στην κορυφή και την ατελείωτη θέα που προσέφερε. Πραγματικά αξέχαστη εμπειρία για μέσα Οκτωβρίου. Μετά την ανασύνταξη στο καταφύγιο, όλη η ομάδα πήρε το δρόμο της επιστροφής.
Ευχαριστούμε θερμά τη Δ/νση και το προσωπικό του καταφυγίου "Χρ. Κάκαλος" για την άψογη φιλοξενία τους.

6-7-8 / 09 / 19: Ο Ο.Σ. ΚΙΛΚΙΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΜΜΟ

Διαβάστε περισσότερα: https://oskilkis.webnode.com/

Το τριήμερο 6 - 7 και 8 Σεπτεμβρίου 2019, ο Ο.Σ. Κιλκίς πραγματοποίησε εξόρμηση στον ορεινό όγκο του Γράμμου με ομάδα 7 μελών του. Οι διανυκτερεύσεις πραγματοποιήθηκαν σε αντίσκηνα μέσα στο χωριό Γράμμος (Γράμμουστα) Καστοριάς, σε υψόμετρο 1.335μ.Την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου φτάσαμε στο χωριό γύρω στις 20:00 και στήσαμε τα αντίσκηνα. Το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου ξεκινήσαμε στις 07:30 την ανάβαση από το χωριό, κινούμενοι σε δασικό δρόμο, περίπου 7χλμ. έως το σημείο απ' όπου συνεχίσαμε σε μονοπάτι. Πρώτα επισκεφτήκαμε τη λίμνη Γκιστόβα, σε υψόμετρο 2.300μ., πανέμορφη αλπική λίμνη. Συνεχίσαμε, βλέποντας την κορυφή, και μετά από 1,5 ώρα ανάβαση, πατήσαμε τη ψηλότερη κορυφή του Γράμμου, Τσούκα Πέτσικ (2.520μ.) Αφού απολαύσαμε τη θέα και τη μαγεία της φύσης, επιστρέψαμε από το ίδιο μονοπάτι και δασικό δρόμο (συνολικά χρειαστήκαμε 8 ώρες περίπου για 12χλμ.πορείας). Την Κυριακή επισκεφτήκαμε το Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης, όπου ενημερωθήκαμε από τον ιστορικό που πραγματοποιεί ξεναγήσεις στον χώρο για τα γεγονότα και τα θέρετρα του Εμφυλίου (1946-1949). Τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την όρεξη και τη διάθεση του - η ξενάγηση κράτησε 3 ώρες. Στο δρόμο της επιστροφής επισκεφτήκαμε και το μνημείο στη θέση Χάρος, όπου πρόκειται για εντυπωσιακό γκρεμό. Το τριήμερο αξιολογήθηκε θετικότατα από όλους, επιστρέψαμε γεμάτοι εμπειρίες και καταπληκτικές εικόνες.

29 -30 / 06 / 19: Ο Ο.Σ. ΚΙΛΚΙΣ ΣΤΗΝ 36η Β.Ο.Σ.- καταφύγιο Σταυρού, Όλυμπος

Το σαββατοκύριακο 29 - 30 Ιουνίου 2019, ο Ο.Σ.Κιλκίς συμμετείχε στις εργασίες της 36ης Β.Ο.Σ. που έλαβε χώρα στο καταφύγιο "Δημ. Μπουντόλας" στη θέση Σταυρός στον Όλυμπο. Στην εκδήλωση, την οποία διοργάνωνε ο Ε.Ο.Σ. Θεσσαλονίκης, προσήλθαν το Σάββατο περίπου 140 ορειβάτες από 14 συλλόγους (Ο.Σ. Λιτοχώρου Όλυμπος, ΟΑΛ Θεσσαλονίκης, Ε.Ο.Σ. Αριδαίας, Ο.Λ. Εορδαίας, Ο.Σ. Νιγρίτας, Σ.Ε.Ο. Κοζάνης, Σ.Ε.Ο. Φλώρινας, Ε.Ο.Σ. Κατερίνης, Ο.Σ. Βελβεντού, Ο.Σ. Κιλκίς, Ε.Ο.Σ. Βροντούς, Φ.Ο.Σ. Σταυρού, Ε.Ο.Σ. Δράμας).

Στην εκδήλωση έδωσε το παρόν ο πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ορειβασίας και Αναρρίχησης κ. Γεωργούλης ενώ την δεύτερη ημέρα, την πεζοπορία ακολούθησαν περίπου 90 άτομα που απόλαυσαν τις πολλαπλές διαδρομές.

Την υγειονομική κάλυψη της εκδήλωσης είχε η Ελληνική Ένωση Έρευνας και Διάσωσης.

Με την υποστήριξη των εταιριών Geopsis, Διός, Τερκενλής αλλά και του προσωπικού του καταφυγίου "Δ. Μπουντόλας" οι συμμετέχοντες μπόρεσαν να απολαύσουν ένα όμορφο διήμερο στο βουνό.

Τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την ομάδα εργασίας των μελών του ΕΟΣ Θεσσαλονίκης που εργάστηκε εθελοντικά και βοήθησε τα μέγιστα για τη διεξαγωγή της όμορφης αυτής εκδήλωσης.

11 - 12 / 05 /19: Ο Ο.Σ. ΚΙΛΚΙΣ ΣΤΙΣ ΠΡΕΣΠΕΣ - Συνάντηση Περιφέρειας Κ/Δ Μακεδονίας

Το σαββατοκύριακο 11 - 12 Μαΐου 2019 ο Ο.Σ. Κιλκίς συμμετείχε με 6 μέλη του στη Συνάντηση Περιφέρειας ΚεντροΔυτικής Μακεδονίας που φιλοξενήθηκε στο χωριό Ψαράδες, με διοργανωτή τον Σ.Ε.Ο Φλώρινας. Ήταν η πρώτη ευκαιρία για τους Συλλόγους της Περιφέρειας, μετά από αρκετό καιρό, να ξαναβρεθούν, να συζητήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις. Συμμετείχαν συνολικά 10 Σύλλογοι της Περιφέρειας. Η Συνάντηση των εκπροσώπων των Συλλόγων πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου, σε πολύ καλό κλίμα, και κατόπιν παρατέθηκε παραδοσιακό γεύμα από τους διοργανωτές.
Την Κυριακή πραγματοποιήθηκε κυκλική παραλίμνια πορεία, φυσικού κάλλους και συνολικής διάρκειας 5 ωρών περίπου, δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να θαυμάσουν τη θέα από τις λίμνες, οι οποίες και είναι πεντακάθαρες, καθώς επίσης και να ανεβούν και να προσκυνήσουν στα ασκηταριά που υπάρχουν στην περιοχή και χρονολογούνται από τον 15ο αι. μ.Χ. Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές για την υποδειγματική φιλοξενία και για την ευκαιρία που έδωσαν να χαρούμε και πάλι τις Πρέσπες και το οικοσύστημά τους.